SAITO FG-57TS "ACRO" Boxer gasoline engine 2-cylinder

Product number: 9702134
Manufacturer number: FG57TS
GTIN/EAN: 9010189095804

€1,149.99*

No longer available

Downloads
Description "SAITO FG-57TS "ACRO" Boxer gasoline engine 2-cylinder"

Kein Verkauf in nachfolgende Länder:
Russland, Afghanistan, Zentralafrika, Irak, Libanon, Libyen, Kongo, Nordkorea, Somalia, Südsudan, Sudan, Syrien, Myanmar, Armenien, Belarus, Kasachstan, Kirgisistan, Tadschikistan, Usbekistan, Aserbaidschan, Georgien, Indien, China, Ukraine.

FG-57TS „TWIN“, mit speziell entwickelter Walbro Vergaser, neuer Motorbefestigung. Eignet sich besonders für Kunstflugmodelle, bei denen der Sound ein wichtiger Faktor ist. Durch den Benzinbetrieb ergeben sich wesentliche Vorteile: geringer Kraftstoffverbrauch und Kosten im Vergleich zu Glühzündermotoren und ein deutlich einfacheres Abstimmen des Motors. Der Motor wird komplett mit elektronischer Zündung, Halterung und flexiblen Auspuffkrümmern geliefert.

Technische Informationen:
  • Bohrung: 36 mm
  • Hub: 28 mm
  • Gewicht: 2090g (nur Motor)
  • Gewicht: 100g Auspuffkrümmer
  • Gewicht: 170g Zündung
  • Luftschrauben: 21x11" - 23x10"
  • Drehzahlbereich: 1500 - 7000 U/Min
  • Kraftstoff: Normalbenzin:Öl = 20:1
  • Kraftstoffverbrauch: ca. 35cc/min
  • Stromversorgung: 6-9V (für Zündung)


Who does not know them, the fantastically beautiful 4T engines from SAITO! For years known for highest quality and reliability. SAITO motors from the time of the (FA)ignition motors have become known. Always in 4-stroke design, in black housing with golden valve cover ( GK") or simply in silver-colored housing. Later followed modern large-volume (FG) petrol engines in different cylinder numbers. These new petrol engines quickly enjoyed great popularity, and from the outset they were regarded as powerful and reliable. Gasoline engines have a lower fuel consumption than ignition motors and the fuel is also much cheaper. The electronic ignition makes it possible to start the engines without an annealing device, which significantly improves the operating comfort compared to earlier engines. Commercially available standard gasoline is usually used in combination with high-quality 2T oil in a 15-20:1 ratio. A manual and in English language is enclosed with the engine.

Technical data
ccm: 57
HP: 4,5
RPM: 1500-7000
Weight (g): 2435 g
Cylinder Type: Ring
Incl. muffler: nein
Box contents
- FG-57TS engine
- with flexible exhaust manifolds
- alloy engine mount
- english manual